Menu

endless rhythm

news

endless rhythm

Categories

endless rhythm

October 20 – November 23, 2018
Weltecho, Galerie Oscar e.V., Chemnitz

In meiner künstlerischen Arbeit bin ich offen für Anregungen von Außen. So fragte mich vor einigen Jahren Sangare Siemsen, ob ich für seine Bar ambulance ein Deckenbild gestalten möchte mit seinen LPs, die er Anfang der 90er aufgelegt hatte. Aus diesem Auftrag entbrannte eine Leidenschaft für das Material Vinyl. Ich begann mit Acryllacken und gerasterten Motiven aus der Werbung zu experimentieren und entwickelte daraus meine Collagen-Malerei. In der Musik gibt es das Sampling und so ähnlich verstehe ich auch meine Kunst, als ein Zusammenbringen von Versatzstücken aus Alltagskultur, Clubszene, Trash und Malerei. Die Bar gibt es leider nicht mehr. Das Deckenbild wurde abgedeckt. Man könnte es irgendwann wieder freilegen.

In my artistic work I am open for inspiration. Thus several years ago I have been asked by Sangare Siemsen to create a ceiling look for his bar ‚ambulance‘, with records he dj‘ed in the nineties. With this work my passion for vinyl break out. I started experimenting with acrylic color and screened motifs from advertisement thereby developing my collage painting. Talking in terms of music, there is Sampling. And this is how I conceive my art – as a mix of a piece of everyday culture, of the club scene, of trash and painting. Unfortunately the bar no longer exists. In the meantime the ceiling has been covered. Perhaps one day it can be uncovered again.
Interview Miriam Bers for GoArt! Berlin

Katka Schade; Wild, aber dann doch nicht… nein, doch wild!

Klaus Killisch, the end of the century, 2011, mixed media on canvas, 180x1000cm
Klaus Killisch, endless rhythm, 2018, Weltecho, Chemnitz
Klaus Killisch, trance, 2013, mixed media on canvas, 250x200cm
Klaus Killisch, vinyl rules, drawings, ink and collage
Klaus Killisch, endless rhythm, 2018, Weltecho, Chemnitz

 

Klaus Killisch, Farbklang / this is not a love song
Klaus Killisch, this is not a love song, 2002, serigraphy on acrylic glass, led light, 200x80cm
two virgins, 2018, oil on canvas, 50x50cm

Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!